woensdag 21 september 2011

19-09-11 Dit weekend zijn Kelly en ik er even lekker uitgeweest. We zijn naar Accra geweest, de hoofstad van Ghana. Zoals ik al in mij eerdere bericht had verteld dat Accra al meer verwesterd is. Ik wilde graag mee maken in hoe verre en hoe het leven daar is. We hebben daar een goed weekend gehad, heerlijk gegeten, op stap geweest en lekker relaxed op het strand gelegen. We verbleven in een hostel voor nog geen zes euro per nacht p.p, daar hadden we een mooie twee persoons kamer met (koude) douche voor. Na ons lekker opgetut te hebben, jurkjes aan, zijn we Indiaas gaan eten. We kwamen binnen in een luxe retaurant, we gingen aan een glazen tafel zitten, mooi opgedekt, en de wijn werd voor ons ingeschonken, dit was best een gek gevoel. Ik zei tegen Kelly ik voel me bijna een "princes" hier.. Het klinkt cliché maar voor Nederlandse begrippen is dit normaal en van zelfsprekend, maar na twee weken in een klein dorpje gezeten te hebben met geen luxe, dan kan je hier nog intenser van genieten! Het is ook bizar dat je in een land zo'n twee uitersten kunt meemaken. In de dorpen rond Accra zie je nog prehistorische taferelen en in Accra mooie retaurants en clubs.

Accra bestaad uit twee delen, het toeristische uitgaansgedeelte en het deel waar de lokale bevolking woont, hier zijn we met de auto door heen gereden. Ik heb met zo'n verbazing rond gekeken, wat een drukte, wat ze allemaal op straat verkopen. Ik heb snap shots vanuit de auto gemaakt, om jullie een indruk te geven.







Hieronder een paar algemene foto's uit Ghana, omgeving Swedru en Ekwamkrum.


Swedru




Markt in Swedru









Ekwamkrum

Geen opmerkingen: